Lid worden

Kinderen en jongeren tussen 6 en 18 jaar, zowel jongens en meisjes zijn bij ons welkom.
Een ‘tak’ is de benaming voor een leeftijdsgroep binnen onze scouts. Om iedereen een uitdaging op maat te kunnen voorschotelen werken we in verschillende leeftijdscategorieën.

De verschillende takken zien er als volgt uit:

– Kapoenen: 6 – 7 jaar
– Welpen: 8 – 9 jaar
– Woudlopers: 10 – 11 jaar
– Jogivers: 12 – 13 jaar
– Givers: 14 – 16 jaar
– Jin: 17-18 jaar

Via ledenbeheer@scoutsdrongen.be kan u contact opnemen met Silke Van Parys, onze verantwoordelijke voor het ledenbeheer. Zij zal u een antwoord geven op al uw vragen en twijfels.

Binnen Scouts Drongen worden er 25 kinderen per geboortejaar toegelaten. Dit om de wekelijkse werking niet in gedrang te brengen. Hierdoor werken we bij de jongere takken met een wachtlijst.

Wat betekent dit praktisch?

• Je kan je kind inschrijven door een mail te zenden naar ledenbeheer@scoutsdrongen.be. Vermeld hierbij zeker de volgende gegevens: naam en geboortedatum van het kind, zijn/haar adres, uw telefoonnummer.
  • De scouts start vanaf 6 jaar. Je kan je kind exact 1 jaar op voorhand inschrijven. Dit wil zeggen dat voor kindjes van geboortejaar 2018 inschrijvingen worden aangenomen vanaf 1/09/2023.
  • Op de wachtlijst werken we met een puntensysteem. Kinderen krijgen punten toebedeeld op basis van 5 onderstaande criteria. De kindjes met de meest punten kunnen starten in onze scouts.
    • Zoon / dochter van oudleiding
    • Reeds broer(s) / zus(sen) in de scouts
    • Woonachtig in Drongen
    • 3 jaar of langer op de wachtlijst
    • Datum van inschrijving
  • De ledenlijsten worden opgesteld in augustus, u zal dan sowieso verwittigd worden via mail of telefoon of uw kind al dan niet kan starten. Van zodra er ergens een plaatsje vrijkomt, contacteren we het eerste kindje op de wachtlijst.